" /> Festivalul Babel- Program 7 iunie 2018. Spectacole din România, Belgia, Islanda și Japonia | Oficial Media
Published On: joi, iun. 7th, 2018

Festivalul Babel- Program 7 iunie 2018. Spectacole din România, Belgia, Islanda și Japonia

Festivalul Babel- Program 7 iunie 2018

Joi, 7 iunie
10:00 – Sala Oglinzilor, Devising theatre (Elaborând teatru), workshop de Scott Johnston, Scoția; 3h

10:00 – Sala Studio, Atelier teatral, workshop de João Mota, Portugalia; 3h
11:00 – Foaier, Întâlnirile Babel (actori, presă, invitați; deschise publicului)

18:00 – Sala Mare, COUNTERBODY (O posibilă percepție a materiei instabile), regia și coregrafia: Simona Deaconescu, Tangaj Dance & CNDB, România; 45 min.

Regia și coregrafia: Simona Deaconescu
Light Design: Ionuţ Cherana
Sound Design: Marian Cîtu
Compozitie vizuala: Ciprian Ciuclea
Muzica originala: Catalin Cretu
Suport dramaturgic: Olivia Nitis

COUNTERBODY este un spectacol de dans, instalație și muzică în care toate elementele pot fi privite ca particule în mișcare permanentă, permutabile și paralele. Direcția coregrafică este rezultatul unui proces de analiză și lucru cu corpurile celor 8 dansatori care alcătuiesc un organism fluid și fragmentar în același timp. Miza spectacolului este de a înțelege și repera căile demonstrative către o realitate existentă, valabilă științific și filozofic, însă blocată la nivelul percepției.

Cu: Alexandra Bălășoiu, Andreea Belu, Corina Mitrovici, Denis Bolborea, George Alexandru Pleșca, Georgeta Corca, Marian “Franke” Octavian, Simona Dabija

Tangaj Dance este o companie de dans contemporan din București, fondată în 2013 de coregrafa Simona Deaconescu. Compania crează lucrări în care mișcarea este împinsă la extrem, explorând o lume post-umană, un spațiu al confluențelor și (re)mixând granița dintre rațional și irațional. Colectivul artistic a creat până acum o serie de spectacole și filme de dans care au fost prezentate în festivaluri din Europa, America și Asia. Printre cele mai importante lucrări create de Simona Deaconescu pentru companie se numără spectacolele „Fabrica de vise”, „Birdville”, „Aftertaste”, „Counterbody” și filmele „Silent Places” și „Sonder”.

19:30 – Casa Sindicatelor, Uniforme, regia: Sabina Scarlat, Compagnie Garage 29, Belgia; 50 min.

Pe scenă, sculpturi din nisip luxuriante, reprezentând chintesența moștenirii noastre arhitecturale, sunt supuse imprudenței a două femei tinere identice. Stingând apetitele distructive, ale celor care vin la noi când perfecțiunea devine insipidă, dansatorii apar ca să strice peisajul. Mișcarile lor necruțătoare, înfășurate într-o muzică ce se dezvoltă în crescendo, contestă o lume calmă care nu ne oferă nimic mai mult decât o frumusețe goală
Garage 29 este o asociație de arte ale spectacolului condusă de Sabina Scarlat a cărei perspectivă caută un angajament puternic față de corp. Convinsă că interpretul trebuie să populeze o serie de locuri fizice, imaginare și simbolice și trebuie să se lase locuit de ele.

21:00 – Curtea Domnească, Richard III, regia: Kolbrun Bjort Sigfusdottir, Brite Theatre, UK/Islanda; 1h

Dramaturgie: Kolbrun Bjort Sigfusdottir and Emily Carding
Regia: Kolbrun Bjort Sigfusdottir

Este vorba despre premiata adaptare feminină a piesei lui Shakespeare, „Richard III”, în care spectatorii capătă rolurile celorlalte personaje. Emily Carding îl joacă pe Richard III în această producție intimă și fascinantă care a avut o recunoaștere internațională tocmai datorită dărâmării zidului dintre actori și public, ceea ce a făcut-o extrem de captivantă. „…o interpretare extraordinară a lui Emily Carding , o variantă feminină a lui Richard, la fel de amară, dureroasă, ingenioasă și irezistibilă ca orice altă interpretare pe care am văzut-o vreodată.” Joyce McMillan, The Scotsman.

Cu: Emily Carding

Teatrul Brite este un grup de teatru independent, fondat de Kolbrún Björt Sigfúsdóttir, care este interesat de „viul” teatrului, folosindu-se de interacțiunea cu publicul și de participarea în spații teatrale tradiționale, dar și nonconformiste, analizând clasicii precum și concepând un nou teatru, cel al timpurilor noastre.

Spectacol tradus în limba română.

22:00 – Sala Mare, 1969: A space Odyssey? Oddity! (1969: Odisee spațială? Ciudățenie!), regia: Yu Murai, KPR Theatre, Japonia; 1h

Regia: Yu Murai

Transpune opera lui Jean Paul Sartre „Cu ușile închise” în viitorul apropiat și reconstruiește o întreagă nouă poveste. Este anul 1969, când oamenii au ajuns prima dată pe lună. „Dăinuiște mai mult știința decât istoria?” Pot cei trei astronauți, eroii noștri să găsească răspunsul la această întrebare? Și dacă pot, ce fel de răspuns ar fi? Cunoscut pentru spectacolele sale foarte energetice, suprarealiste și evocative, Kaimaku Pennant Race prezintă noua lor lucrare, special concepută pentru un public străin.

„Dacă în domeniul artelor, teatrul reprezintă spectacolul corpurilor, înseamnă că își asumă un caracter individual și transcede spațiul scenei, precum și limbajul oferit de piesă și te leagă de un univers mai larg. Publicul acestui spectacol va trăi o expansiune a acestui univers văzând cum corpurile actorilor se descompun printr-o repetiție de reprimare și eliberare, precum lumina unei stele ce s-a stins ajunge la noi milioane de ani lumină mai târziu. Împreună ajungem la orizontul acestui univers, unde spectatorii negreșit vor putea să-și găsească originile. Niciodată nu-ți dai seama de rătăcirea ta pentru că ești mult prea aproape.” Yu Murai

Spectacol tradus în limba română.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •   
  •  
comments

Leave a comment

You must be Logged in to post comment.

OFICIAL MEDIA

Cursuri formare profesionala, calificare, perfectionare

OFICIAL MEDIA

Totul despre lume, totul despre tine – cine esti, ce vrei, ce faci!

ROMANIA CULTURAL

OFICIAL MEDIA

Info Targoviste Complex

Pentru un corp sanatos