Oficial Media

Echipa unui ziar nu este formata doar din redactori, ci mai ales din cititorii săi!

În contextul sărbătorilor pascale, Galeria Mercy prezintă publicului o operă de artă încărcată de spiritualitate

Muzeul Național de Artă Timișoara expune, în cadrul proiectului „MNArT Open View”, lucrarea „Clopot” de Mihai Sârbulescu. Proiectul permite accesarea colecțiile de artă private, transpunându-le în spațiul public, prin intermediul micro-galeriei de pe strada Mercy. Lucrarea expusă este încărcată cu simbolism, potrivită pentru celebrarea uneia dintre cele mai importante sărbători din calendarul creștin.
Mihai Sârbulescu este unul dintre artiștii fondatori ai grupului „Prolog”, debutând în anul 1985 cu expoziția „Floarea de Măr”. Artistul fluctuează între austeritate și exuberanță, limpede și aluziv, descriptiv și conceptual. Sârbulescu prețuiește atât spiritul locului, marcat de simbolismul și hieratismul bizantin, precum și modernismul și toate stilurile care decurg din acesta. Creația sa este animată de diversitatea stilistică și cromatică, utilizând culori vibrante, respectiv culori terne, metalizate.
Sârbulescu a început seria de „Clopote” în perioada tulbure antedecembristă, cu intenția de a îndemna subtil publicul consumator de artă la trezire spirituală. Realizarea lor presupune plămădirea din materie a formei clopotului, care mai apoi este acoperit cu pulberi metalice pentru a-l aduce la viață. „Clopotele”, precum și „Vasele” artistului, mereu monocromatice, au un caracter atemporal, rezultat din îmbinarea frontalismului (care trădează influența bizantină) și a simetriei. Reflexia aurie de pe axul central al obiectului ne conduce privirea spre simbolul „CHI-RHO”, o trimitere la perioada incipientă a creștinismului. Însemnul reprezintă primele litere ale numelui Hristos, în limba greacă și era utilizat ca identificator al creștinilor. Simbolul este reluat într-o formă simplificată și repetat de nenumărate ori pe fundalul lucrării.
„Arta lui Mihai Sârbulescu este marcată de misticism și încărcată de simboluri ale căror origine se pierde în negura timpurilor. Clopotul, asociat în creștinism cu vocea lui Dumnezeu, chemă privitorul să mediteze asupra geometriei sacre a obiectului. Crucea Constantiniană aflată în centrul lucrării ne semnalează apartenența la creștinism, plasând opera într-un context vernacular”, susține Alexandru Victor Babușceac, muzeograf MNArT.
Lucrarea „Clopot” de Mihai Sârbulescu va putea fi vizionată în Galeria Mercy începând cu data de 21. 04. 2022. Muzeul Național de Artă Timișoara mulțumește colecționarei Magdalena Mărculescu pentru generosul împrumut al lucrării și doamnei Maria Pașc pentru informațiile furnizate.

Distribuie acest articol Oficial Media
Share