Oficial Media

Echipa unui ziar nu este formata doar din redactori, ci mai ales din cititorii săi!

In Yoga cu Divinul

 

423442_3648712901109_20911938_n
Eu sunt Tatal acestei lumi si Mama ei; sunt Conducatorul, primul Creator, obiectul cunoasterii, silaba sacra AUM..”
“Eu sunt Calea si Scopul, sprijinul, Maestrul Spiritual, martorul , casa si tara, refugiul, prietenul binevoitor; Eu sunt nasterea, dainuirea si distrugerea existentei aparente; Eu sunt samanta nepieritoare a tuturor fiintelor si locul etern al repaosului lor.”
“Acestor oameni care ma adora, facandu-si numai din Mine obiectul unic al gandului lor, acelora care sunt permanent in yoga cu Mine, le aduc in mod spontan tot binele.” ( Bhagavad – Gita )
Daca studiezi cu nivelul de constiinta actual textele sacre hinduse, nu poti sa nu observi extraordinara lor actualitate. Nu stiu ce au insemnat ele cu adevarat, ca sisteme metafizice, pentru sufletele de atunci, dar convingerea mea este ca au constituit sursa pentru multe din caile spirituale ce au urmat.
Misticismul Universului consta chiar in asumarea imperfectiunii de catre perfectiunea insasi, a fortelor care isi disputa permanent suprematia in fiinta – constiinta divina si constiinta umana.
Puterile si valorile viciate de ego ale inferioarei Prakriti deriva din puterile si valorile absolute ale supremei Shakti – mama a tuturor fiintelor, unita cu Purusottama – Fiinta Suprema, Sinele Suprem, Spiritul Universal  transcendent, intr-o dorinta de devenire proprie sufletului, care trebuie sa se reintoarca la acestea pentru a-si gasi sursa proprie, propriul adevar si legea esentiala a actiunii si a miscarii lui.
Fiinta se desavarseste de-a lungul ciclurilor de creatie si distrugere, Divinul revelandu-se omului prin  dharma unica, adica legea unica, a atingerii constiintei divine, a spiritului unic nepieritor, omniprezent, stabil, continuu, nemanifestat, dar mai mare decat orice manifestare. Realizam astfel, ca fiinte, o progresie continua prin care ne pregatim pentru nemurire…
Omul eliberat, este egal in actiuni, intors spre interior chiar cand actioneaza in exterior, cu vointa acordata cu vointa divina, eliberat de dorinte si agitatia simturilor preocupate de obtinerea fructelor actiunilor. Actiunile sale sunt consacrate intotdeauna Divinului, pentru ca pe un plan mai elevat de constiinta se trece dincolo de bine si de rau, dincolo de dualitate, dincolo de Maya campului de manifestare, stiind ca Totul este Dumnezeu si Totul este Spirit!
Se afla in yoga cu Divinul, cel care poate vedea in actiune, inactiunea, care poate vedea actiunea inca, dupa incetarea faptelor, caci este un agent al tuturor actiunilor, este un canal de manifestare – inteleptul stie ca faptele nu-i apartin, ci se actioneaza prin el.. atunci el devine Brahman si este eliberat de karma.
Aceasta nu este numai constiinta lui Brahman care traieste in noi, ci si constiinta lui Brahman in care noi traim.
Sinele este unul dar se exprima prin fiecare existenta, iar misiunea omului este de a creste Divinul din el. Odata transformata natura inferioara, manifestarile umane devin o oda Unicului, chiar si cea mai marunta circumstanta de viata!
Fiecare suflet este in realitatea sa ultima Divinul, oricat de mica ar fi partea manifestata din El.
Povestea Baghavad-Gitei, porneste de la dificultatile eroului luptator Arjuna de a trai in Spiritul Suprem si in acelasi timp in lume, care se teme de pacat si de un Dumnezeu pe care nu il cunoaste.
Este, fara indoiala, alegoria vietii interioare a oricarui suflet in cresterea si progresia sa spre Divin, spre asumarea constienta de Dumnezeu in manifestare.
Maestrul Krishna ii dezvaluie, pas cu pas, lui Arjuna invataturile menite sa-l disciplineze, doctrina de urmat, pentru ca in final sa-i reveleze secretul suprem, calea suprema spre perfectiunea absoluta – abandonul total si fara rezerve al oricarei dharme si revelarea si acceptarea Unicului ca  stapan a tot ce este in tine si in afara ta! Este acel ” Eu si Tatal Una Suntem” al Maestrului Isus.
A doua nastere a sufletului despre care se vorbeste in Gita, cand acesta isi recapata memoria esentei sale, precum si “a doua venire” din crestinism vorbesc despre acelasi proces de indumnezeire al fiintei.
Fie ca faptele noastre sa devina expresia trinitatii din noi!
AUM TAT SAT!

Maria-Cristina Antonescu – terapeut

http://intoarcerealaunu.com/

Distribuie acest articol Oficial Media
Share