Oficial Media

Echipa unui ziar nu este formata doar din redactori, ci mai ales din cititorii săi!

Gânduri despre munte – Mersul pe munte nu este un sport, e o stare de spirit

1.Teama este un alt versant al curajului. Curajul și teama formează un corp comun.

2. Un alpinist care nu cunoaște teama, nu rămâne mult timp în viață.

3. Pentru a evita riscuri inutile, trebuie să te gândești că au murit deja prea mulți oameni pe munte.

4. Cățărându-mă cu Heini (Holzer) mi-am dat seama că niciodată până atunci nu am simțit cu atâta evidență că aceasta este o artă.

5. Accidentul depinde adesea de o secundă de neatenție.

6. Devenisem atât de antrenat, încât puteam urca 1000 m în 35 de minute.

7. A trăi nu înseamnă ”a consuma viață” ci a o pune în joc.

8. Altfel spus: Eu nu fac ceea ce vreau ci ceea ce sunt capabil să fac.

9. Deoarece la vârsta ce o am (peste 65) nu mai pot urca la altitudini mari, pentru mine nu e o problemă, deoarece am urcat deja cele mai înalte vârfuri.

10. Aventura nu este posibilă decât dacă muntele rămâne un mediu periculos, neamenajat.

11. A ți se da dreptul să-ți alegi singur drumul în viață, te obligă să te realizezi, să reușești.

12. Am umblat toată viața prin locuri sălbatice pentru a scăpa de un univers aseptizat și pentru a căuta enigmatica natură umană.

=======================
13. Nu trebuie să faci decât ceea ce este posibil să faci.
Paul Preuss.

Richard Parks:

14. Orizontul este doar limita câmpului nostru vizual.

15. Uneori răsăritul nu face decât să-ți lumineze suferința.

16. Unul dintre motivele pentru care iubesc muntele atât de mult, este felul în care te dezbracă de aroganță.

17. Un alpinist trebuie să găsească un echilibru între a privi spre vârful muntelui și spre poalele lui.

18. Munții și sălbăticia nu le percep ca pe niște oponenți cu care să mă lupt. Mama natură nu poate fi învinsă, dar poți învăța să colaborezi cu ea, să te contopești cu ea.

====================

19. Dacă nu ai un munte, clădeşte-ţi unul şi caţără-te pe el. După ce îl escaladezi, construieşte-ţi altul. În caz contrar, vei începe să te îngropi în cenuşiul vieţii.
Sylvester Stallone

20. You are not in the mountains. The mountains are in you.
John Muir,

21. Conștient sau inconștient, alpinistul are gustul riscului. Un risc calculat, căci veritabila bucurie este de a domina pericolele, nu de a le căuta.
René Desmaison
===============================
Kurt Diemberger:

22. Pentru ca o carte de munte să fie bună, nu este nevoie doar de un scriitor bun, ci și de o convingere profundă, de o promisiune făcută ție însuți și celorlalți.

23. Când am ajuns în Piața Concordia și am zărit K2-ul apărând în fața noastră, am fost fericiți, ne simțeam acasă !

24. K2-muntele viselor noastre ! Să stăm pe vârful lui și să atingem albastrul cerului cu mâna !

25. Muntele nu vrea moartea celor care au venit să urce pe el.

25. Alpinistul care se pune cu muntele, intră într-un joc periculos între risc, experiență și destin.

26. Pare lipsit de sens să fii trecut prin atâtea experiențe pe munte, pentru ca apoi totul să dispară fără urmă.

27. Este cam 7 seara, iar noi suntem pe vârful Broad Peak. Liniștea spațiului ne înconjoară și ne ție aici. E împlinirea. Soarele tremurător se apropie de orizont. Sub noi e deja noapte peste toată întinderea lumii. Doar aici și doar pentru noi este încă lumină.

28. Să cobori de pe un optmiar e întotdeauna o evadare, o întoarcere la viață și la omenire.

29. Acolo sus, în Himalaya, cu toții -păstorul, yoghinul și alpinistul- sunt legați de munte, toți îi simt puterea, magia și învață cu toții ce înseamnă frica de el.

30. Să numești alpinismul de mare altitudine modern o ”junglă” sunt convins că nu este o exagerare.

31. Existența unui mare număr de alpiniști pe același traseu din Himalaya, conferă o falsă senzație de siguranță.

32.Cei care au învățat regulile ”jocului”, au în Himalaya mai multe șanse de supraviețuire, dar fără mult noroc nimeni nu scapă; soarta e un ingredient vital.

33. Tot mai muți oameni sunt ”infectați” de această boală: alpinismul. Dar oare toți iubesc Muntele, toți ”îl trăiesc” ? Poate da, dar unii altfel, doar ca o extensie a propriei persoane.
==============================

34. Unul dintre neajunsurile îmbătrânirii este acela că ajungem să nu ne mai emoționeze răsăritul soarelui.
John Buchan

35. Să faci alpinism nu înseamnă că dorești să-ți riști viața, dar ne amăgim că moartea ne ocolește dacă evaluăm corect pericolele.
Thomas Hornbein

36. Pentru cei care s-au luptat cu ei, munții dezvăluie frumuseți pe care nu le vor destăinui celor care nu fac niciun efort. Munții își rezervă alegerea de a oferi daruri doar celor care se urcă pe vârfurile lor .
Sir Francis Younhusband

37. Golit de viață, golit de căldură, dezgolit în fața soarelui și a stelelor, superb în singurătatea sa nudă și înzăpezită, Muntele așteaptă.
Elisabeth Knowlton

38. Pentru mulți oameni născuți pentru munte, lupta se termină doar când viețile lor se termină.

39. Pe Pământ nu există nimic mai măreț din punct de vedere fizic decât marile vârfuri necucerite. Printre zăpezile lor sterpe se ascunde simplitatea supremă a splendorii spirituale.

40. Alpii- cetate fantastică, lanț de ziduri inaccesibile, turnuri care se profilează pe cer, aurite de soarele atâtor secole.
Guido Rey

41. Chiar daca am urca toate varfurile si crestele, pe toate itinerarele, nu vom sti niciodata totul, tot ce-i de facut, de vazut,de trait in aceasta lume – numita Munte- pe care o iubim.
Cornel Coman

42. Viaţa mea s-a confundat cu muntele. Nu m-am întrebat niciodată de ce mă caţăr, pentru că nu m-am întrebat niciodată de ce trăi.
Erhard Loretan .

43. Dupa betia urcusului, pe varf, cerul e mai aproape de noi dar el este acum si in noi.
Jules Michelet

44. Un alpinist bun nu se uită în sus căutând ceva de care să se agațe, ci privește în jos căutând sprijin pentru picioare.
Beck Weathers
====================================
Florin Bîscu:

45. Mersul pe munte nu este un sport, e o stare de spirit.

46. Mersul pe munte îți oferă senzația de libertate. Un adevarat lux pe care, din ce in ce mai mult, putini ne permitem să- l avem.

47. Muntele e un fel dragoste pentru solitudine, liniște și visare, amestecată cu respect pentru natura care ne înconjoară.

48. Cum am atâta timp să merg pe munte ? Pentru mine există două feluri de timp: timpul care trece și timpul pe care îl iau. Mersul pe munte m-a învaățat să nu pierd timpul, cum mulți cred, ci să-mi iau timpul să o fac.

49. Timpul nu înseamnă bani. Timpul e un lux pe care ți-l acorzi să faci lucrurile cât mai încet și mai sigur posibil.
==================================================
50. Nu există raiul pe pământ, dar există bucăți din el.
Jules Renard

51. Se spune că raiul este în cer. Atunci munții sunt raiul de pe pământul pe care trăim această viață !
Dinu Mititeanu

52. Gurile rele spun : “Știi cine a fost primul alpinist ghidat pe Everest? Edmund Hillary.” (Tensing urcase în anul anterior cu elvețianul Raymond Lambert până la 200 m de vârf ! )

53. În 2002, Hillary spunea, anecdotic: “Atât Tenzing, cât și eu, am crezut că odată ce am urcat vârful, era greu de crezut ca altcineva să încerce să facă asta încă o dată. Ne-am înșelat amarnic.”

54. În Himalaya, în zona morții, este iadul pe pământ ! Îți simți corpul cum se degradează, cum își devorează propriul țesut muscular. Iar respirația … ai încercat vreodată să urci în fugă o scară respirând printr-un pai ?

Wilko van Rooijen- după tragica ascensiune din 2008 pe K2.

55. Aclimatizarea la mari altitudini depinde mult de moștenirea genetică. Unii alpiniști se pot adapta la altitudine în două săptămâni, alții niciodată. Dar au fost cazuri de oameni care urcaseră fără probleme pe câțiva optmiari, apoi au făcut embolie pulmonară sau cerebrală pe un altul.

Peter Zuckerman

56. Învaţă să-ţi scrii durerile pe nisip şi bucuriile pe stâncă.

Sfântul Augustin

57. Cel care se minuneaza de frumusetea lumii vara, va gasi motive egale de uimire si admiratie iarna. In timpul iernii stelele par mai stralucitoare, luna mai triumfatoare, iar cerul mai aproape ca oricand.”
John Burroughs

58. Prefer iarna, atunci cand simti structura rigida a peisajului, singuratatea acestuia, sentimentul de pustietate a iernii sub care ceva asteapta. Intreaga poveste nu se arata.
Andrew Wyeth

59. La ce bun caldura verii daca nu ar fi iarna care sa ne aminteasca dulceata ei.
John Steinbeck

60. In adancul iernii am descoperit in cele din urma ca exista in mine o vara invincibila.
Albert Camus

61. Pe munţii înalţi respiri mai liber, corpul devine mai uşor, spiritul mai senin, preluând ceva din puritatea înconjurătoare.
J.J.Rousseau

62. Pentru a putea aprecia frumusetea unui fulg de nea este necesar sa infrunti frigul.
Anonim

63. Iarna este felul naturii de a spune: “Inalta-ti spiritul.
Robert Byrne

64. Iarna, un anotimp al asteptarii, o vreme potrivita pentru reinvierea amintirilor de aur si lansarea intr-o calatorie sentimentala, un timp in care te poti bucura de fiecare ora.
John Boswell

65. Uita-te in jur, cuprinde cu privirea toata aceasta stearpa campie si observa chiar si acum, intr-o zi de iarna, umbrele se intind pe pamant cu o magica frumusete. Acesta este felul in care natura ni se arata! Cele mai frumoase lucruri din viata, Tom, sunt simple umbre; ele isi fac aparitia si dispar la fel de repede ca si cele lasate de o zi de iarna.
Charles Dickens

66. Culoarea primaverii se regaseste in flori; culoarea iernii este data doar de imaginatie.
Terri Guillements

67. Necazurile aduna oamenii laolalta si fac sa se iveasca frumusetea si armonia in relatia dintre ei; la fel precum iarna creeaza flori de gheata pe ferestre, flori ce dispar odata cu sosirea caldurii.
Soren Kierkegaard

68. Desi suntem atasati de lunile calde de vara, iarna ne formeaza caracterele si scoate la iveala tot ce avem mai bun in noi.
Tom Allen

69. Cine știe ce este libertatea ? Nimeni. Dar eu cred că cei mai apropiaţi de răspuns sunt alpiniştii .
Reinhold Messner .

70. Dacă undeva poți cunoaște un om, locul acela este muntele, atât în clipele de bucurie sau fericire contemplativă, pe care le oferă muntele, cât și în momentele de simplă rezistență sau rezistență la limită sau chiar în lupta de viață și moarte.
Eleonore Noll-Hasenclever

71. Sălbăticia este un profesor sever, dar bun, munții sunt detectoare pietrificate de minciuni, care ne dau în vileag pe noi înșine și pe ceilalți.
Stefan Glowacz

72. Nu este alpinismul interior, care ne permite să repetăm ascensiunea în amintirile noastre, cel mai frumos? Indiferent când, indiferent unde, putem repeta această ascensiune și mâna ne transpiră uneori de emoție.
E. R. Blanchet

73. Nicăieri nu se împletesc mai strâns fericirea și disperarea ca în munții înalți..
Gerhard Bauer

74. Niciodata vocile nu sunt atat de frumoase ca intr-o seara de iarna, atunci cand apusul aproape ca iti ascunde trupul, iar cuvintele par a se naste de nicaieri, cu o nuanta de intimitate rar intalnita in timpul zilei.
Virginia Woolf

75. Alpii- cetate fantastică, lanț de ziduri inaccesibile, turnuri care se profilează pe cer, aurite de soarele atâtor secole.
Guido Rey

76. Viaţa mea s-a confundat cu muntele. Nu m-am întrebat niciodată de ce mă caţăr, pentru că nu m-am întrebat niciodată de ce trăiesc.
Erhard Loretan

77. Un alpinist bun nu se uită în sus căutând ceva de care să se agațe, ci priveșteîn jos căutând sprijin pentru picioare.
Beck Weathers

78. Ceea ce am iubit mai mult in natura a fost singuratatea. Mi-a fost mereu sete de ea si am cautat-o pretutindeni.
Henry Russel

79. Noi urcăm munţii nu pentru a fi admiraţi, ci pentru a admira.
Jochen Singer

80. Nu-mi aleg prietenii de munte şi nu-i apreciez pe montaniarzi după performanţe, ci după intensitatea, veridicitatea si durabilitatea sentimentelor pro-Munte.
Dinu Mititeanu

81. Un pisc al gândirii”, ” pe culmile gloriei”… Aţi remarcat că tot ceea ce înalţă pe om este legat prin acest cuvânt de altitudine, adică de munte ?
Marcian Bleahu

82. Ce este în esenţă aventura ? Este a te fi aruncat în necunoscut şi a nu şti cum vei ieşi.
Voytek Kurtyka

83. De ce unii oamenni urca muntii? – Pentru ca cea mai mare parte dintre ei nu-i urcă !
Andrew Irving

84. Nu mă satur niciodată să învăț acest alfabet măreț al naturii. În fiecare zi caut să descopăr o literă nouă.
Victor Hugo

85. Ceahlaul ni se arata in toata marimea lui,ca un urias ce si-ar fi intins capul pe deasupra muntilor ca sa priveasca apusul soarelui……”
Vasile Alecsandri

86. Nu tu ești pe munte, ci muntele este în tine.
John Muir
87. Eu sunt drumeț și drumul e tovarășul meu.
Rabindranath Tagore

88. Crestele sunt pentru poeți iar pereții pentru atleți.
Ionel Coman

89. Adevărata călătorie de descoperire nu înseamnă a căuta noi peisaje, ci a privi totul cu alți ochi.
Marcel Proust
90. Aveam vreme de pierdut ! Auzeam zgomotul liniștii ! O liniște ce trebuie ocupată de gânduri. La urma urnei viața mea se numără în momente de liniște…
Kilian Jornet

91. Nu există eșec pe munte.Este un cuvânt inventat și folosit de jurnaliști și de proști sau invidioși. Orice pas, oricât de mic ar fi el… să treci într-un domeniu natural la care ai visat, este deja un succes. Dacă acei pași mici… te conduc spre vârf și îți îndeplinesc visele… atunci toate acestea sunt o realizare și mai mare.”